Zakup 10 nowych tramwajów od Bozankayi sprawia, że Elbląg będzie mógł wycofać z użytku klasyczne wozy 805Na. Tramwaje Elbląskie pozbędą się 7 takich tramwajów, natomiast w użyciu wciąż pozostaną zmodernizowane w Łodzi 805N-EN. Oznacza to, że na koniec tramwajów w pełni wysokopodłogowych jeszcze poczekamy.
Elbląg czeka na
podpisanie umowy na zakup 10 fabrycznie nowych tramwajów, jakie ma dostarczyć miastu turecka Bozankaya. Będzie to jednocześnie debiut producenta na polskim rynku tramwajowym. Pojawienie się 10 nowych wagonów sprawi, że Tramwaje Elbląskie będą mogły wycofać z ruchu starsze tramwaje, które?
– Chcemy wycofać wszystkie niezmodernizowane 805Na, które mają jeszcze silniki prądu stałego. Nie będziemy też w stanie tego fizycznie zrobić, bo wycofamy 7 z 11 takich tramwajów, a w ich miejsce zostanie wprowadzonych 10 zupełnie nowych pojazdów, natomiast wciąż pozostaną nam zmodernizowane w Łodzi jednostki 805N-EN w liczbie 4 sztuk – mówi nam dyrektor Tramwajów Elbląskich, Andrzej Sawicki.
Tramwaje użytkują obecnie 8 wagonów 805Na, z czego jeden z nich - wóz o numerze 058 został zmodernizowany przez przewoźnika blisko 20 lat temu i zgodnie z planami spółki jak na razie ma on pozostać we flocie TE.
Elbląg przymierza się także do
modernizacji swoich pierwszych tramwajów z niską podłogą - Tramicusów dostarczonych przez PES-Ę. W tym celu miasto stara się o środki szwajcarskie, które mają wystarczyć na modernizację i gruntowny remont 4 z 6 Tramicusów, choć docelowo naprawy mają przejść wszystkie tramwaje z tej serii.